Over JuPla

VISIE, DOELSTELLING, HISTORIE

Wat doet JuPla?

JuPla vormt een junioren platform die zich richt op het bij elkaar brengen van ondernemende en ambitieuze jongeren. JuPla creëert een informele ontmoetingsplaats voor haar leden. Daarbij worden de uitwisseling van kennis, contacten en samenwerking bevorderd en worden de faciliteiten geboden om de ontmoetingen voor en tussen haar leden te laten plaatsvinden. De club wil op deze manier een onmisbare schakel vormen in de Nijmeegse ondernemerswereld en dé young business club van N.E.C. zijn.

Doel

JuPla wil voor de jonge ondernemer in Nijmegen een vooraanstaand netwerk, kansen en mogelijkheden creëren. Hiermee dient JuPla als de ideale partner voor de starter en daarnaast heeft JuPla als doel om de sportieve ambitie van N.E.C. te ondersteunen.


Strategie

Deze missie kan worden gerealiseerd door de vereniging op professionele en positieve manier uit te dragen. Binnen alle geledingen van het platform dient er service– en ledengericht gedacht te worden. De nadruk zal liggen op het stabiel en kwalitatief uitbreiden van het ledenaantal en het vergroten van de bekendheid in zakelijk Nijmegen en omgeving middels vernieuwende activiteiten.

De drie strategische doelstellingen:

  1. Stabiele en kwalitatieve ledengroei;
  2. Innovatief denken;
  3. Focus op ondernemerschap en de ontwikkeling daarvan.

Doelgroep

We zijn geen standaard business club zoals vele anderen, maar we richten ons op een publiek tussen de 18 en 35 jaar oud. Hiermee proberen we onszelf als jonge ondernemers op de kaart te zetten.

Historie

“Laten we het gewoon doen”. Dat waren de woorden na een feestavond van de opening van het winterse ijsfestijn Beuningen on Ice in 2009. Gedurende de avond werd met toenmalig OSRN-bestuurslid  André van der Sterre gesproken over de “nieuwe” lichting OSRN-leden.  Het bij elkaar brengen van jonge ondernemers die in de toekomst zouden aansluiten bij de OSRN. Veel werk? Een kans? Gewoon doen en kijken waar het schip strandt, zo werd besloten. Op deze avond is het idee JuPla geboren. Enkele maanden later wordt JuPla op 20 juni 2010 aangemeld bij de Kamer van Koophandel. De initiatiefnemers, tevens vier trouwe N.E.C. – bezoekers, vormden het eerste JuPla bestuur; Robert van Gaalen, Rutger van Zwam, Laurence Merkus en Pim Lemmen (in 2012 opgevolgd door Nick Verstegen).

In juli van 2010 werd er een bijeenkomst georganiseerd in het Goffertstadion, hierbij werden mensen uit de “inner circle” genodigd om kennis te maken met het unieke initiatief, want de eerste young business club van Nederland is ontstaan in Nijmegen. Een succesvolle zet, in het eerste JuPla-seizoen worden 24 enthousiaste mensen bij een gebracht en vormden zo het bestaansrecht van JuPla. Op 28 augustus 2010 staat de eerste officiële bijeenkomst op het programma. N.E.C. neemt het in de seizoensouverture op tegen SC Heerenveen, de wedstrijd eindigde in 2-2. Jeugdexponent Jasper Cillissen maakte deze wedstrijd net als de 24 JuPla-leden het debuut in het Goffertstadion. Vanaf dit punt heeft JuPla een koers uitgezet om een onmisbare schakel te vormen in de Nijmeegse ondernemerswereld.

In 2012 werd Jac. Bongers Dranken gepresenteerd als hoofdsponsor van de club. Deze mooie samenwerking heeft gezorgd voor een professionalisering van de evenementenkalender. Activiteiten zoals JuPla Kick-Off, de Giro d’Italia en de mogelijkheden in Loge 9 hebben een mooie bijdrage geleverd aan de verdere groei van JuPla .

Middels activiteiten als de JuPla Date Night, de Jonge Ondernemer van het Jaar prijs en uiteraard de JuPla Business Rally Nijmegen wordt er elk jaar een ledengroei gerealiseerd. In 2015 bereikte JuPla haar eerste lustrum, dit werd met bijna 60 leden groots gevierd tijdens de Fruhlingsfesten in Stuttgart. Onvergetelijk en een motivatie om de club naar meer te brengen. In 2016 werd de eerste grote verandering in de bestuursformatie doorgevoerd. Zo nam Rutger van Zwam de voorzittershamer over van Robert van Gaalen, werd Steven Bons de nieuwe penningmeester en sloot Jochem Beumer aan om te ondersteunen bij algemene zaken.